vineri, 30 decembrie 2011

Statistici triste...Cine spune asta?


Statisticile romanilor…
O fi un banc bun si nu ne prindem noi, ca se tot repeta, a devenit o traditie a poporului nostru sa facem o statistica a bunastarii si/sau dezamagirilor pe toate planurile la inceput de an si una la final de an.

Ma uit si eu de cateva ori pe an la tv, dar se pare ca intuitia imi dicteaza cand sa-l deschid, pe ce post sa ma opresc ca sa prind distractia. Ce ziceau oamenii la inceput de 2011: “ Ar fi bine daca o sa facem!” “Poate ca o sa cladim!” “Probabil ca o sa avem, sau ca nu o sa avem nimic!”, totul era cu plan pentru a avea, a fi bine, a construi, a se vindeca, a face numai de bine, a auzi numai de bine, dar cu ambele variante in formulare- cu ezitari, poate, daca.

Ce zic oamenii la final de 2012, dupa niste statistici: X% au plans, X% au fost bolnavi, X% au fost amarati, X% au fost suparati rau, X% au avut esecuri, X% nu au cumparat carti(pe motiv ca sunt scumpe), X% nu au trimis un email cuiva etc…Totul e cu “nu am facut” si “nu s-a intamplat si nu s-a nimerit”.

Oare exista si statistica cu ce s-a facut, cu cine a scris mail, cine  a fost fericit, sau poate cel nefericit, a doua zi dupa chestionar a avut o fericire, sau excludem cu gandul si planul din start lucrurile minunate si cladim si pentru anul viitor o statistica asemanatoare. As zice ca putem s-o facem in acest fel pe cea de la sfarsit de 2012 tot acum, ca noi stim deja raspunsul ca suntem popor destept. Banuim, chipurile ca va fi la fel sau mai rau chiar,asa zic unii oameni dragi.
Nu zicea nimic de genul "Dupa boala, a fost bine sanatos", cred ca nu se incadra in statistica de bunastare, ii schimba echilibrul...

Avem carti pe toate strazile, tot poporu’ vinde carti la colt de strada, e o adevarata industrie second hand in tara noastra draga, cine stie sa profite de ea, il ajuta si pe sarmanul care are nevoie de-o paine si se ajuta si pe sine, primind cunoastere la pret decent, fara oftici ca a aruncat bani pe niste hartie. Si daca in loc sa ne vaicarim in grup si unii pe altii si sa ne intrebam “Asa e ca ai fost nefericit anul asta?”, am incerca sa raspundem la intrebari “Dar de ce am plans?” “De ce am fost bolnav?” De ce nu am avut motive de bucurie?” “De ce am avut esecuri?” “De ce nu am cumparat carti?”

Chiar imi spunea cineva ca a aparut sip e la noi o carte ce si-o dorea mult, dar e tare scumpa si nici nu viseaza s-o aiba. De ce nu spui simplu “In sfarsit a aparut, e la indemana, o sa o am cumva”? Ai vrut cumva sa citesti, ti-ai propus?

Mi-a placut ca majoritatea si-au citit horoscopul. Semn de disperare, de citit ce va fi ziua de maine?

Si mai era una foarte iscoditoare:“multi de X% au dat spaga”. Ce-ar fi daca anul viitor nimeni nu ar mai da spaga nimanui: medic, politie??? Eu mi-am propus mai demult si daca as fi facut parte din cei chestionati, as fi fost acel 1% care ar fi zis ca n-a dat spaga, sunt mai castigata decat tine care-ai dat si acum suferi si simti nevoia s-o spui tuturor si mintea ta iti dicteaza ca altfel nu se poate si o s-o mai faci, pentru ca nu ai termen de comparatie, iata ca eu am obtinut acelasi lucru in acelasi fel, fara spaga si sunt si multumita eu cu mine. Incearca sa faci asta anul viitor, incercati toti, daca tu spui ca nu se poate, ia aminte ca tu iti dictezi asta si este regula ta de fapt, nu a celui care ia spaga.

Autoevalueaza-te acum nu ieri, ancoreaza-te in tine in prezent si daca plangi azi, nu te mai gandi la lacrimile de ieri, traieste-le doar pe cele prezente si apoi lasa-le si traieste ce vine dupa lacrimi si evalueaza-te din nou tot in prezent ci nu cu un minut in urma si gandeste pentru tine doar in limbajul evolutiei de dupa lacrimi!

Fii bun cu tine, chiar daca ieri nu ai fost, chiar daca simti ca nu meriti, meriti sa fii bun cu tine, orice ai facut, orice ai gandit, nu te pedepsi ca nu te va salva nimeni la sfarsitul anului dupa o noua statistica! Iubeste-te asa cum esti si trist si in suferinta si cu carti la cap, dar si fara ele, cu spaga sau fara spaga, cu bani pierduti sau castigati, cu esecuri si multumiri!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu