luni, 2 ianuarie 2012

Despre maestri...


Cine ne sunt maestri? Ce este un maestru? As zice ca in fiecare om sta ascuns un maestru in ceva, fiecare are o maestrie pe care-o manifesta, o impartaseste cu laude si onoruri, sau doar sta cuminte si cine are nevoie, da de maestriile respective si le invata la momentul potrivit.

Dar cine sunt adevaratii maestri-n ale terapiilor? I-am cunoscut si pe cei reali si pe visatori si pe sarlatani(nu imi place cuvantul asta pentru ca imi pare ca arunc o judecata asupra cuiva doar folosindu-l, dar nu am gasit altceva mai concludent). Ordinea a fost alta: cand mi-am dorit sa cunosc spectaculosul si sa ajung la “cel mai cel”, am dat de cei din urma, cei care isi fac reclama adevarata, cei care vand si atat, dar ceea ce impartasesc este ceva in care ei nu cred, deci care nu exista, cei care considera ca daca au urmarit un film si-au citit o carte “stiu” ce este terapia prin atingere si comunicare etc., acestia fiind ce mai scumpi, mi-am vazut greseala dupa ce am cunoscut mai multi; apoi mi-au iesit in cale visatorii, care sunt buni terapeuti, dar nu au suficienta incredere in potentialul lor ca maestri si raman doar in terapii, au planuri si vise permanent, nu reusesc sa impartaseasca altora decat in mare secret si atunci doar cu jumatati de masura, le e teama ca daca dau mai departe, ei nu mai raman cu nimic si valoare a ceea ce fac si ceea ce sunt, scade, sau dispare; apoi au venit si cei ADEVARATI, pe care incerc sa-i definesc mai jos. Ceea ce am simt eu ca este un maestru, nu poate fi definit in cuvinte, dar am incercat sa gasesc cateva care sa ‘defineasca” pe masura ceea ce cred si cu siguranta ca maine voi avea altele de adaugat.

Iata cateva concluzii, dupa ce-am adunat cunoastere de la maestri mei, ce cred eu ca este un maestru:

  • Un mare maestru nu se da mare ca e maestru! Apare in viata noastra intamplator, natural, exact atunci cand suntem pregatiti sa primim informatia.
  • Un maestru nu vorbeste despre el cu laude, nu va spune “Eu sunt…”ci va spune “Eu fac…Eu cred…”! Este ceea ce se vede, nu ceea ce se spune despre el sau ceea ce va spune el despre el.
  • Un maestru iti va darui, inainte sa sari tu sa ii oferi ceva! Ai nevoie de o terapie, i-o ceri si ti-o va oferi, fara termeni, conditii, explicatii, fara sa iti spuna ca el e mare maestru si nu face terapii, un maestru este si terapeut.
  • Un maestru iti va impartasi tot, fara secrete, in fata lui tu esti el si el esti tu, nu e nimic de ascuns, altfel e o mare pacaleala- te minte pe tine, se minte pe el! Nu iti va spune niciodata asta costa atat, asta mai mult, pentru asta avem atatea intalniri, azi imi dai atat, maine atat…
  • Un maestru te va face sa simti ceea ce simte ca poti invata si impartasi la randul tau! Crezi doar in ceea ce simti! Crezi doar in ceea ce crezi tu ca poti, nu in ceea ce iti spun eu sa crezi sau in ceea ce iti spun eu ca poti! Incurajarea ta esti tu, incurajarea ta vine din tine, nu din cuvintele lui!
  • Un maestru este un om simplu, cu  viata normala, este om cu greseli, cu impliniri, cu lacrimi, cu zambete! Poate fi chiar omul de langa tine…
  • Un maestru te lasa sa vorbesti si va spune si el cate ceva la final! Iti asculta povestea cu ochi de copil, pentru el totul este cunoastere si niciodata judecata si “dat cu parerea”.
  • Un mare maestru iti cere sfaturi, iti multumeste si apoi o sa simti ca ai nevoie de el! El considera ca are de invatat continuu, este permanent in evolutie si crestere, culege informatie de la toti…
  • Un maestru iti arata calea prin fortele tale, te ajuta sa cauti calea prin ceea ce esti tu, nu prin ceea ce este el!
  • Un maestru a avut multe meserii si poate ca va mai avea, dar o singura misiune!
  • Unui maestru nu ii este rusine de ceea ce face si de ceea ce este! Daca lucreaza intr-o banca, dar este si terapeut, la intrebarea “Ce meserie ai?” el va raspunde “Sunt terapeut”…
  • Maestrul tau este cel care crede cu adevarat in ceea ce simte si in ceea ce face si reuseste sa te faca sa crezi si tu cu adevarat in ceea ce simti si in ceea ce faci!
  • Maestrul tau este cel ce te va gasi pe tine, nu cel pe care tu il tot cauti! Apari in calea lui pentru ca si el are de invatat ceva…Daca intelegem asta, o sa ne amintim cati maestri au trecut de fapt prin calea noastra…

Cred cu tarie ca “vedem” maestrul din fata noastra, atunci cand am descoperit, am inteles si simtim ca dorim cu adevarat sa cultivam mastria din noi!
     Cauta maestrul din tine!
     Multumesc maestrilor mei!

Un comentariu: