duminică, 11 ianuarie 2015

DE VORBA CU LINISTEA

La povesti cu un copil de 4 ani...

* Dani, ce inseamna liniste?
Mami striga la mine mereu suparata „Liniste!”, „Vreau liniste!” si azi a zis „Pot sa am si eu liniste, cand stai langa mine?”
* Ce faceai tu cand mami ti-a zis astazi ca vrea sa aiba liniste?
* Ma jucam si vorbeam cu animalele astea. Si cand a zis asa, m-am jucat in continuare si le-am cantat la ureche.
* Cand iti spune in alte zile, ce faci, de ce se supara asa pe tine?
* Imi spune mereu cand ma joc si cand vorbesc asa cum vorbesc eu mereu.
* Uite te intreb ceva „Daca eu vorbesc acum, tu poti sa te joci in continuare si sa nu ma vezi si sa nu ma auzi pe mine? Cand mami iti spune sa faci liniste, tu poti sa te joci si sa vorbesti in continuare in liniste?
* Eu pot mereu sa fac asa... <Rade ca un smecher mic> J
* Asta inseamna linistea pentru tine. Tu poti sa ai liniste cand eu vorbesc, sau cand mami vorbeste langa tine. Poti sa te joci si sa vorbesti cu animalele orice ar fi. Linistea ta exista, e o bucatica din tine in galagia asta a oamenilor mari J
* Dar mami de ce nu poate sa faca asa ca mine? Ca e usor.
* Mami si alti oameni, au nevoie sa caute linistea, ca ei au pierdut-o. Ei cred ca e greu de gasit. E greu sa gasesti linistea de langa tine cand nu o mai gasesti in tine.
* Pot sa cant acum langa tine sa vedem daca tu o sa strigi la mine „Liniste!”?
* Sigur ca poti, dar s-ar putea sa vreau sa cant si eu cu tine, ca mie imi place sa ma simt ca tine cand sunt langa tine J
* Cum adica ca mine? Ca tu esti Dani.
* Adica sa ma simt copil.
* Eu cred ca esti copil putin mai mare ca mine.
* Dani, eu cand dorm cred ca atunci vine linistea. Asa zice si mami, sa dorm in liniste.
Cand visez inseamna ca linistea a plecat?
* Daca poti sa dormi in liniste, inseamna ca visezi tot in liniste.
* Daca ii spun eu lui mami sa doarma in linste, ea va cauta linistea noaptea si o va gasi. Daca nu o gaseste ziua, sa o caute cand doarme, ca atunci si eu dorm.
* Tu vrei ca mami sa aiba liniste, de aceea m-ai intrebat ce este linistea?
* Eu cred ca daca mami s-ar juca cu mine si ar canta cu mine cu animalele, nu ar mai striga la mine „Liniste!”
Si ne uitam impreuna la mami care ascultase plangand in liniste povestea noastra despre liniste...
* Mami de ce plangi?
* Plang pentru ca sunt fericita ca stiu ca prin tine descopar ce e linistea...

„Cand nu-ti gasesti linistea in tine insuti, zadarnic o cauti in alta parte” – Francois de la Rochefoucauld

Multumesc copile! Multumesc mamei! Multumesc linistei!


Cu drag, 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu